Iliad en Bouygues verwikkeld in prijzenslag
Het aandeel Bouygues noteerde donderdag lager op het nieuws dat het Franse bedrijf het nieuwe merk B.IG introduceert, gericht op voordelige gezinsaanbiedingen. Het bericht doet beleggers vrezen voor een stevige concurrentieslag met rivalen Iliad en Orange.
Bouygues Telecom is voor 90,5 procent in handen van het bouw-, media- en telecomconglomeraat Bouygues. Het bedrijf kondigde een nieuwe strategie aan om particuliere klanten te winnen en vast te houden, wat winstgevende groei moet brengen.
Een dag eerder introduceerde dochterbedrijf Free van Iliad een gezinsbundel voor breedband en mobiel met onbeperkte data voor abonnees van Freebox, die werd omschreven als de beste deal op de markt.
Het aandeel Bouygues daalde donderdag meer dan 4,5 procent. Rivaal Orange daalde 2,7 procent.
“Voor de zomer zagen we aanbiedingen in de mobiele markt van SFR en antwoordde Bouygues met zijn eigen aanbiedingen, terwijl Orange bleef focussen op zijn strategie van waarde boven volume”, stelde Roshan Ranjit van Deutsche Bank.
“Nu het bedrijf erkent dat het landschap in de telecomindustrie verandert, met lagere markvolumes bij de mobiele consument, kijkt Bouygues naar de prijzen van vaste abonnementen om zijn totaalaanbod te verbeteren.”