Omzet Nestle groeit harder dan verwacht

(ABM FN) Nestle heeft in het eerste kwartaal een hoger dan voorziene omzet gerealiseerd, waarbij er groei was in alle markten en categorieën. Dit bleek donderdag uit cijfers van de Zwitserse multinational.
In het afgelopen kwartaal steeg de autonome omzet met 2,8 procent, waar de consensus mikte op 2,5 procent. In hetzelfde kwartaal een jaar eerder bedroeg de groei nog 1,4 procent.
De reële interne groei, een belangrijke maatstaf voor Nestlé, was 0,7 procent. Prijzen droegen 2,1 procent aan de groei, tegen een bijdrage van 3,4 procent een jaar eerder. Analisten hadden verwacht dat prijzen 1,8 procent zouden bijdragen.
De groei was volgens het bedrijf breedgedragen, maar werd vooral gedragen door “miljardenmerken” als KitKat, Nespresso en Purina.
De gerapporteerde groepsomzet steeg met 2,3 procent op jaarbasis tot 22,6 miljard Zwitserse frank.
De outlook voor heel dit jaar werd donderdag gehandhaafd. Nestlé verwacht dat de groei zal aantrekken, geholpen door investeringen. De operationele winstmarge moet 16 procent of meer zijn.
“Onze outlook blijft gehandhaafd, na beoordeling van de directe impact van importheffing en onze flexibiliteit om ons hierop aan te passen”, aldus CEO Laurent Freixe.

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.